NGF Welcome to the Club

Word jij de nieuwe golfer bij ons? Je bent welkom!
Kijk hier de video van de NGF.

Onze club neemt deel aan het grote programma van de Nederlandse Golf Federatie.
Golfen is een sport voor alle leeftijden, voor vrouwen en voor mannen, voor de pure gezelligheid en om op een hoog wedstrijdniveau te spelen. Lekker in de buitenlucht. Overdag en ’s avonds zo lang het licht is.

Het mooie van golf is dat je kunt beginnen als je heel jong bent, maar heb je na je werkzame leven ineens tijd, ook dan kun je het spelletje onder de knie krijgen. Natuurlijk, je bent nou eenmaal soepeler als je op school zit en gymlessen volgt. En ja, dat helpt. Als je ouder wordt, dagelijks achter een bureau moet zitten of aan een vergadertafel, dan is golfen een super oplossing om fit te blijven en de broodnodige frisse lucht in te ademen. En als je moeite krijgt met lopen, dan verlaat je sport niet, je neemt een buggy om mee te blijven doen, je blijft je vrienden zien en neemt deel aan een gezellig clubleven.

Golfen kun je doen op allerlei niveaus. Professionele wedstrijdgolfers brengen soms meer tijd in de gym door dan in de baan. Zij kunnen dat balletje dan ook meer dan 300m slaan. En het is oefenen, oefenen, oefenen, omdat golf een technisch heel moeilijke sport is wil je aan de top komen en blijven. Verreweg de meeste golfers zijn gewoon recreatie golfers. Maar ook dan is het echt leuk en uitdagend om te proberen jouw eigen niveau te verbeteren en in ieder geval een potje te winnen van de vrienden of vriendinnen.

Bij Golfclub Cromstrijen is iedereen welkom. Zowel vergevorderde spelers als beginners.

Gevorderde spelers spelen op onze prachtige 18H of 9H baan. We hebben 27 holes tot onze beschikking. Fantastisch onderhouden, strategisch gelegen bunkers, in het zonlicht glinsterende waterpartijen, bomen in al hun kleurenpracht. Het fijne is dat je geen starttijd hoeft te reserveren. Je kijkt alleen even op de baankalender of er wellicht een wedstrijd of ander evenement is en je gaat! Wie zegt dat golfen te veel tijd kost heeft het mis. Je hoeft geen 18 holes te lopen. Dat mogen er ook 9 of minder zijn. Heb je maar een uurtje, dan loop je hole 1 tot en met 5 en je staat weer bij je auto. Of je gaat oefenen op de verlichte driving range.

Beginners hebben het helemaal goed bij de GCC Golfschool. Twee jaar lang kun je, nadat je baanpermissie hebt gekregen, zowel op de 9H baan spelen als 36 ! golflessen volgen (jaar 1) of 24 (jaar 2). Je kunt je regelexamen gratis bij ons doen en meespelen bij gezelligheidswedstrijden die speciaal voor beginners worden georganiseerd. Zo leer je het clubleven kennen, een leven waar je vast snel erg gesteld op raakt. Want  zeg nou zelf, na je werk in de baan uitblazen en dan in de ondergaande zon nog even een wijntje op het terras pakken, een beter einde van de dag is er toch eigenlijk niet?

Iedereen is WELCOME TO THE CLUB. Voor een daghap met je vriendinnen om na een rondje bij te kletsen, voor een biertje aan de bar. Om mee te doen met wedstrijden, om met je beste vriend even een paar holes te lopen na een stressweek op je werk. Om nieuwe mensen te leren kennen en om met je partner op een mooie zondagmorgen te genieten van de rennende hazen en het buitenleven. Kortom, wat weerhoudt je ervan om je nu aan te melden? Proberen? Neem een proefles of een Golfstart cursus van zes lessen om te ervaren of de sport iets voor jou is!
Of kijk direct eens bij onze Golfschool.