Lions Golfdag

25-08-2017 12:30 - 25-08-2017 18:00

Jaarlijkse Lions Golfdag dit jaar op 25 augustus

Op vrijdag 25 augustus a.s. organiseren de Lionsclubs Hoeksche Waard, Schiedam, IJsselmonde en Zevenbergen hun jaarlijkse gezamenlijke golftoernooi op de Golfclub Cromstrijen. Dankzij de welwillende medewerking van het bestuur wordt dit jaar de golfbaan om niet ter beschikking gesteld, ten einde een zo hoog mogelijke opbrengst voor het goede doel te realiseren. Dit jaar gaat de opbrengst naar de bestrijding van de ziekte van Huntington, een  “vergeten” ziekte waar tot op heden geen medicijn voor beschikbaar is. Tijdens het afsluitende buffet is er ook nog de trekking van een loterij voor het goede doel.

klik hier voor de wervingsbrief
klik hier voor de verantwoording besteding

Ook de leden van de Golfclub Cromstrijen worden van harte uitgenodigd om aan deze wedstrijd deel te nemen en tegelijk het goede doel te steunen. Inschrijfgeld voor een flight van 4 personen bedraagt €  600,--. U kunt ook als individu inschrijven voor €  150,--. Neem voor aanmeldingen of nadere informatie contact op met één van onderstaande golfclubleden (en tevens Lionslid). Zij sturen U graag een aanmeldingsformulier toe met het complete dagprogramma.

Ziekte van Huntington

De ziekte van Huntington is een tot nu toe ongeneeslijke erfelijke aandoening die bepaalde delen van de hersenen aantast. De eerste symptonen openbaren zich meestal tussen het 35e en 45e levensjaar, maar kunnen ook eerder of later optreden. De ziekte uit zich  o.a. in onwillekeurige bewegingen die langzaam verergeren, verstandelijke achteruitgang en een verscheidenheid van psychische symptonen. De ziekte leidt gemiddeld na zo’n 16 jaren tot de dood van een patiënt, meestal door bijkomende oorzaken zoals longontsteking.

Met de opbrengst van het golftoernooi ondersteunen de Golfclub en de lions de organisatie die het stilzwijgen omtrent deze ziekte wil doorbreken en wil bereiken dat er binnen 10 jaar een geneesmiddel beschikbaar is. In Nederland lijden ongeveer 1700 mensen aan de ziekte van Huntington.
Kijk voor nadere informatie ook eens op: www.huntington.nl en www.campagneteamhuntington.nl .

Voor informatie en aanmeldingen kunt U terecht bij de volgende golfclub- en Lionsleden die mede belast zijn met de organisatie van de golfdag:
Ger Bouwens: gbouwens1947@kpnmail.nl
Wim Breugem: wbreugem@xs4all.nl